Bir İzmirli Gözüyle İzmir

Ben bir İzmirliyim. Bundan gurur duyuyorum ve her fırsatta dile getiriyorum. Türkiye’de kesinlikle çok özel bir yeri olan İzmir’in insanıyla, kültürüyle, yaşam biçimiyle hayatın her anlamında bir fark yarattığını düşünüyorum. Duruşuyla, görüşüyle apayrıdır İzmirli. Peki bunun kaynağı nedir ki?

Her İzmir yazısının klişelerinden olan çiğdem, boyoz, kumru, gevrek muhabbetlerine hiç girmeyeceğim. Bunları artık duymayan kalmadı; gerçi hala anlamayanların kaldığını düşünüyorum. Bu da yazıp çizmekle olacak bir iş değil zaten; bizzat İzmir’e gelinmeli ve yerinde yaşayarak öğrenilmeli.

İzmirli olunmaz, İzmir’e gidilir

Üniversite yılları, yurtdışında yaşadığım ve yoğun seyahat ettiğim zamanları ayırırsak şu ana kadarki yaşamımın büyük bölümünü bu şehirde geçirdim. Bir İzmirli olarak doğdum, yetiştirildim ve yaşamımı bu şekilde sürdürmeye devam ediyorum. Dışarıdan bakanlara değişik, sıra dışı gelen, ‘İzmirli şöyle rahattır, böyle açık fikirlidir, şudur, budur…’ saptamaları bizler için o kadar normal ve doğal şeylerdir ki aslında çok kulak asmayız bile. İster eleştirin, ister kıskanın, ister sevin, ister nefret edin, İzmirliler yine kendi yaşamlarını kendi bildikleri gibi sürdürmeye devam edeceklerdir. Eğer ki ‘seven, hoşlanan’ taraftaysanız buyrun gelin misafirimiz olun, ve bu şehri kendiniz keşfedin. Bunu yaparken gerçek bir tecrübe yaşayabilmek için öncelikle yerel halkla yakın temas halinde olmanız ve de doğru yerlere gitmeniz çok önemli olacaktır.

Izmir-Fotograflari

İzmir, sahip olduğu kozmopolit yapısı, derin tarihi, yazın biraz fazla sıcak olsa da genel olarak ideal iklimi, az bilinen ama değerli turistik çekim noktaları, çok renkli ve doğal gece hayatı, doğru lezzet duraklarını bulursanız tadacağınız şahane Ege mutfağı ve insanlarıyla başlı başına bir cazibe merkezi olmayı hak ediyor. Ne var ki şu an bulunduğu konumuyla ne yazık ki bence turizm potansiyelinin oldukça gerisinde.

Yazın hemen her gün limana yanaşan cruise gemilerinin yolcularının çoğu şehir merkezinde zaman geçiremeden şehir dışındaki yerlere yönlendiriliyor. İstanbul’dan özellikle son yıllarda akın akın Çeşme’ye gelen vatandaşlar İzmir havaalanı ve çevre yollarından fazlasını ne yazık ki görmüyorlar. Biz İzmirliler olarak istiyoruz ki gelin, görün, bakın neler oluyor buralarda. Madem ki insanlar gelmiyor, demek ki getirmek için somut projeler üretmek gerekiyor.

Haftasonu #Destinasyonizmir mi?

İşte İzmir’i bir haftasonu destinasyonu olarak bilinir kılma fikri de, kendisi de bir İzmirli olan yazar, kentsel pazarlama uzmanı, proje insanı sevgili Bahar Akıncı’dan çıktı. Aynı hayali paylaşan, İzmir’i her yönüyle tanıtmak isteyen Mövenpick Hotel İzmir’in genel müdürü Melik Kızılcan ile birlikte #Destinasyonizmir projesini geliştirdiler. AtlasJet’in ulaşım sponsoru olduğu bu özel projeyle birlikte, seyahate belli bir bütçe ayıran seyahatseverler için İzmir’in de seyahat planlarına dahil edilmesi hedeflendi.

Sevilen-saraplari

Bu amaçla Türkiye’nin önde gelen seyahat yazarları, fotoğrafçıları ve editörlerinin davet edildiği bir uzun haftasonu etkinliğiyle İzmir’in potansiyelinin geniş kitlelere duyurulması sağlanmış oldu. Bir İzmirli olarak böyle bir projeye davet edilip İzmir’in hakettiği yere ulaşması için yapılan çalışmaların bir parçası olmak benim için de mutluluk vericiydi.

Mövenpick Hotel İzmir’in özverili ekibi tarafından hazırlanan ve İzmir’de bir otel tarafından ilk kez uygulanan muazzam program sayesinde İzmir’i derinlemesine keşfetmek isteyen otel misafirleri, ‘şehir turu’ ve ‘şarap rotası turu’ isimli paketler sayesinde İzmir’i tarihiyle, dokusuyla, yöresel yemekleriyle, şaraplarıyla, şampanyalı fayton turuyla, Kordon’da özel kahvaltısıyla en özel şekilde tanıma fırsatı elde edebilecekler.

Öyleyse bundan sonra sizin için de yeni #Destinasyonizmir diyebiliriz.

2 thoughts on “Bir İzmirli Gözüyle İzmir”

  1. Demek ki herkesin İzmir’i kendine… Ben de bu kentte yaşlandım. Çocukluğumun, gençliğimin İzmir’i ve şimdiki İzmir. Anlatılan onca güzelliği ben neden göremiyorum? Narlıdere dağlarından başlayarak Çiğli’ye kadar bir gezi yapsak içimiz yanar. Kısacası ben kentimi özlüyorum. Bu yaşadığım kent benim İzmir’im olmaktan çıktı. Belki de kötümserimdir, kim bilir…

  2. Ben İzmirli değilim. Ancak kenti tanıdım ve çok sevdim.

    Benzer projeleri diğer kentlerde nasıl gerçekleştirebiliriz?

    Turizm için Anadolu’nun keşif haritasını çıkarmak mümkün mü? Ben bir tek “Likya Yolu” nu ve özgün olması sebebiyle ilgi çeken Kapadokya’yı biliyorum.
    Başka?

    Sorum tüm SırtÇantalılara!

    Teşekkürler,

    @Sila_Tas

Leave a Reply

