En İyi 10 Yolculuk Atıştırmalığı

Dışarda yemenin pahalı olduğu ülkelerde, günlük gezilerde çantaya konan atıştırmalık yiyecekler bütçeyi etkin kullanmaya yardımcı oluyor. Mola verilmeyen uzun yolculuklar, bitmez tren yolculukları, turistik rotaların dışındaki seyahatler yiyecek bulmayı zorlaştırabiliyor. Zamanla kendi pratiğinizle de yeni deneyimler kazanıyorsunuz.  Uzun süreli seyahatlerimde diğer gezginlerden öğrendiğim ve  keşfettiğim pratik uygulamalar hem gezimin maliyetlerini azalttı hem de daha konforlu bir gün geçirmemi sağladı.

Seyahatlerinizde, dışarda yemek konusunda esnek değilseniz çantanızda bir şeyler bulundursanız iyi olur.

Aktif geçecek bir gün ortası veya yolculuk için mükemmel bazı gıdalar vardır. İşte benim listemde yer alanların atıştırmalıkların bazıları:

#1- Sandviçler: İster aracınızla seyahat edin, ister otobüs veya trende olun en pratik ve ekonomik  aperatif yiyeceklerden birisi sandviçlerdir. Hazırlanması kolay olduğu gibi alternatif kombinasyonlarla oldukça leziz olabilir. Dilimlenmiş ekmek arasına 2 marul yaprağı ile birlikte tavuk, kaşar peyniri veya et konarak hazırlanabilir. Zevke göre ketçap, mayonez veya hardal ile lezzet artırılır. Birçok markette bulabileceğiniz kağıt veya plastik kilitli torbalar ise hazırladığınız sandviçi sırtçantanızda taşımak için kullanılabilir. Yeni Zelanda seyahatimde sırtçantamda en sık yer bulan yiyecek sandviçti. Özellikle yeme-içmenin pahalı olduğu ülkelerde, hazırlanan bu tür atıştırmalık şeyler seyahat maliyetini azaltıyor.

Sandviç

#2- Meyveler: Hem yenmesi en kolay lezzetlerden olması hem de kısa sürede tokluk hissi vermesi açısından faydalıdır. Kilitli plastik torbalar içerisine dilimleyerek konan elma, armut, kivi, üzüm, muz acil durumlarda ilk başvurabilecek gıda kaynağı olabilir. Yanınıza bir adet kürdan ve peçete almayı unutmayın. Asya ülkelerinde, dilimlenip plastik torbalar içerisinde satılan tropik meyveleri sokak tezgahlarında çok ucuza bulabilirsiniz, deneyin.

#3- Peynir veya Yumurta: Özellikle sert nitelikte olan ve kolay dağılmayan peynir çeşitleri küçük parçalar halinde kesilerek yine plastik torbada sırtçantasında taşınabilir. Peynir, bileşimindeki biyolojik değeri yüksek protein ile günlük diyette yer alması gereken önemli bir protein kaynağıdır. Dünya toplam peynir üretiminin %70’ini yapan Avrupa ve Kuzey ülkelerinde oldukça zengin peynir çeşitlerinden bazılarını sırtçantanıza misafir edebilirsiniz. Yumurta ise hepimizin bildiği gibi haşlanarak veya daha önce yağda pişirilip ekmek arası yaparak tüketilebilir.

#4- Et: Sert salam, jambon veya sosis dilimleri alternatif bir aperatif olabilir. Yanınıza peçete almayı unutmayın.

#5- Sebzeler: Benim gibi vejetaryen ağırlıklı beslenenler için pratik atıştırmalıklar arasında sebzeler önemli bir yer alır. Çantamda çoğunlukla havuç eksik olmaz. Küçük domatesler, biber, kereviz kullanılabilir. Önceden hazırlanan çıtır soğan halkaları, patates, patlıcan ve kabak kızartmaları da ekmek arası atıştırmalıklar olarak kullanılabilir.

Bangkok-Sokak-Meyveler

#6- Cips: Eğer yeteri kadar büyük bir çantanız varsa, hemen her yerde kolaylıkla bulunabilen cips gibi hazır atıştırmalıklar pratik olabilir. Doğal kavrulmuş ve katkı maddesi içermeyen mısır ve patates cipsleri daha sağlıklıdır. Yanınızda suyunuzu eksik etmeyin.

#7- Kurabiyeler: Yeni Zelanda ve Avustralya’da, kurabiyeler günlük hayatta atıştırmalıkların başında geliyor. En az bizdeki simit kadar popülerler ve sık tüketiliyorlar. Sırf bu tür kurabiye üreten küçük dükkanlar önünde kuyruklar görmek şaşırtıcı değil. Avrupa’da da marketlerde çok çeşitli kurabiyeler bulunabiliyor. Kimisi ise çubuk şekline olabiliyor. Atın sırtçantanıza.

#8- Şekerleme ve Çikolatalar: Özellikle yoğun aktiviteyle geçecek gezilerde, aniden düşen kan şekerini dengelemek için sırt çantasında olması gereken şeylerden biri de çikolata. Benim tercihim ise her zaman Nutella sürülmüş ekmek oluyor. Sırtçantamda bulunan küçük kavanoz içerindeki Nutella, 2 dilim ekmek üzerinde en nefis atıştırmalıklarım arasında ilk sıraya yerleşiyor.

#9- Bisküvi veya Krakerler: Yolculuklarda, yol üstü mola verilen yerlerde damak tadına hitap eden yemek türü şeyler bulmak zor olabiliyor. Özellikle damak tadımızdan farklı yemek kültürüne sahip coğrafyalarda yemek tercihi zorlaşabiliyor. Bazen de planlanan aktiviteler, tahmin edilenden daha uzun bir zaman alabiliyor. Bu durumda çantada bulunan bisküvi veya krakerler açlığı bastırmak için iyi çözüm olabilir. Özellikle Asya ülkelerinde Türkiye’deki gibi bisküvi çeşitliliğini bulmak kolay olmuyor, ancak bulabildiğim peynirli ve yulaflı bisküviler benim tercihimdi.

Anzac Kurabiyeleri

#10- Son seçenek: Yanınızda veya yakınınızda birisi atıştırıyorsa gözlerinizi ona dikin, yüzünüze de mahzun bir hal takınmayı unutmayın. İşe yarayacağına eminim. Gezginler paylaşmayı sever çünkü.

Sizin yolculuklarınızda sevdiğiniz atıştırmalıklar nelerdir?

5 thoughts on “En İyi 10 Yolculuk Atıştırmalığı”

  1. Güzel bir liste olmuş, elinize sağlık. Muz en kolay tüketilen ve bulması en ucuz meyvelerden. Ek olarak patlamış mısır, tuzlu kavrulmuş fındık ve fıstık gibi kuruyemişler de eklenebilir.

    1. Asya seyahatimde sanırım 1 ton muz yemişimdir🙂

      Yazdığında göre: Muz besin değerleri yüksek olan bir meyvedir. B6 vitamini, potasyum ve folik asit (B9 vitamini) bakımında çok zengin bir besin olan muzda B1, B2, C, D, E ve P vitaminleri ile magnezyum, bakır, demir ve fosfor mineralleri de bulunur.

  2. Molalarda benim gibi yemeyi sevmeyenler için kek diğer alternatif. Yurt içi gezilerimde ise gözleme benim favorim. Dinlenme tesislerinde bir şeyler alacağım zaman da, hazır gıda paketlerindeki son kullanma tarihlerine dikkat ederim.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s