Güney Amerika Günlükleri – 2

Toplamda 1 yıl süren Güney Amerika yolculuğum sırasında kıtanın bir ucundan girdim başka bir ucundan çıktım. Brezilya sahillerinde okyanus dalgalarıyla boğuştum. Rio de Janeiro’da 3 milyon kişiyle plajda yılbaşını kutladım. Uruguay’da kapkaççıların saldırısına uğradım. Montevideo karnavalında dansçı kızlarla dans ettim. Patagonya’da penguen, deniz fili, guanako gibi bilimum tuhaf hayvanı doğal yaşamlarında ziyaret ettim. Yazlık çadırımla kış koşullarında kamp yaptım. Dünyanın en güney kasabası olan Ushuaia’da “dünyanın sonu”nu gördüm. Devasa buzullar karşısında şaştım kaldım. Patagonya’nın ıssız yollarında otostopla uzun yollar katettim. Şili’de “deniz ürünleri” kavramının ne demek olduğunu anladım. Santiago’da 1 Mayıs eylemlerine katıldım.

Buenos Aires’de Arjantin’in 200. bağımsızlık yılı kutlamalarında 1,5 milyon insanla birlikte konserleri izledim. Arjantin’in lüks lokantalarında meşhur etleri ve şaraplarıyla mide travması geçirene kadar yedim içtim. Brezilya – Paraguay sınırını oluşturan kaotik köprüyü 2 defa yürüyerek geçtim. Dünyanın en büyük hidroelektrik santrali olan Itaipu barajını ziyaret ettim. Paraguay’da pompalı tüfekli güvenlik görevlileriyle korunan dükkanlardan alışveriş yaptım. Dünyanın en büyüklerinden olan Iguazu şelalerini hem Arjantin hem Brezilya tarafından gördüm. 1 gün içerisinde 3 ülkede bulundum. Hayatımda ilk kez canlı olarak bir rugby maçını dünya gençler kupası dahilinde izleme şansı buldum. 2010 Dünya kupası maçlarını bulunduğum ülkelerin fanatik taraftarlarıyla bağıra çağıra izledim. Gittiğim tüm büyük şehirlerde çılgın gece hayatını gözlemledim.

Şili’de Atakama Çölü’nden Bolivya’nın Uyuni tuz gölüne kadar 3 gün süren jip safariye katıldım. 4500 metre yüksekliklerde geceledim. Bolivya’nın taptaze tropikal meyveleri ve meyve sularıyla beslenerek yerel pazarlarını keşfettim. Büyücüler pazarında değişik ritüelleri, gelenekleri izledim. Peru’da dünyanın en derin kanyonuna indim. Çölde sandboard deneyimi yaşadım. İnka medeniyetinin merkezi Machu Picchu’yu ziyaret ettim. Amazon ormanlarında yerel kabilelerin evine konuk oldum ve 5 gün boyunca onlarla yaşadım, Amazon nehri üzerinden Peru’dan Kolombiya’ya yolculuk yaptım. Kolombiya’da bembeyaz kumsallarda dalından hindistan cevizi koparıp yemenin keyfini sürdüm. Meşhur Kolombiya kahvesinin yetiştirildiği arazileri gezdim, üretim aşamalarını gördüm. 60 metrelik boylarıyla dünyanın en uzun palmiye ağaçları arasında gezindim. Dünya salsa başkenti olarak bilinen Cali’de bu dansın ne kadar estetik ve doğal yapıldığını gördüm. Birçok yerde geleneksel hamaklarda geceledim. Güney Amerika’nın 8 ülkesini bir baştan bir başa derinlemesine gezdim. Kısacası, hayallerimi yaşadım.

Huacachina_Peru
Huacachina, Peru

Mobil Yaşam Deneyimi

Bu 1 yıllık sürecin bana öğrettiği en önemli şeylerden bir tanesi de “uzun süreli yolculuk”, veya benim deyimimle “mobil yaşam deneyimi”nin herhangi bir kısa seyahatten çok ama çok farklı olduğu. Yaşanılanlar, ruh hali, düşünce yapısı, gerektirdikleri, getirdikleri ve götürdükleri… Öyle anlar var ki; o modu bir kez yakaladığınızda ya herşeye rağmen bağımlılığı hissedip devam edersiniz, ya da pes edip bırakırsınız. Ben bu kritik noktaya 2 kez geldim ve yola devam dedim, ve en sonunda 1 yılın sonunda geri döndüm.

Sonuç olarak Güney Amerika ülkeleri, barındırdığı kültürel dokusu, doğa güzellikleri, dansları, müzikleri, tarihi geçmişi ve hepsinden önemlisi sıcacık insanları ile ziyaretçilerini kucaklıyor. Ülkemizden her geçen yıl daha çok kişinin ziyaret ettiği bu coğrafyalarda herkesin zevkine ve ilgisine uygun birşeyler bulabilmesi mümkün. Kıtanın sunduğu güzelliklerin çeşitliliği ve mesafelerin birbirinden uzaklığı nedeniyle birçok kişi için uzun soluklu bir yolculuk rotası olsa da kısa süreli de keşfetmek mümkün. Örneğin 2 haftalık bir seyahatle Rio de Janeiro, İguazu şelaleleri, Buenos Aires ve hızlı bir Patagonya bölgesi turu yapılabilir. Tarihe daha çok ilgi duyanlar Peru ve Bolivya taraflarına giderek İnka medeniyetlerinden kalan özel yerleri, Machu Picchu’yu, Titicaca gölünü ve çevresindeki eşsiz güzellikleri keşfedebilirler. Macera meraklıları için Amazon Ormanları, daha renkli tropikal ortamlar ve palmiye ağaçları arasında bir tatil düşünenler için ise Kolombiya kıyıları biçilmiş kaftan.

 

Leave a Reply

